zaterdag 3 december 2011

Een echte herfstdag

Ik weet niet goed of ik dit weer nu fijn of niet vind.
Heel rotweer als je naar buiten moet (zoals ik dus deze voormiddag), maar zalig als je lekker warm binnen zit. Het tikken van de regen tegen het raam, de wind die langs het huis blaast, beetje donker in huis,... Echt frutsel-knutselweer dus.

Deze voormiddag dan toch maar door de regen om naar de "boekentheek" te gaan, zoals mijn jongste zo lief kan zeggen. Ik ging ook even langs de veritas met de bedoeling enkel wol te kopen om mutsen voor mijn 2 meisjes te haken. Daar aangekomen zag ons Marike de MOOISTE muts ooit, echt waar mama die moet ik hebben en mijn zus ook!!!!! Dus dan maar mutsen gekocht... en handschoenen want dat kan je toch niet laten liggen mama!!!!
Nu hopen dat Zus deze dus ook mooi vindt...

Aangezien ik dus geen wol moest kopen voor mutsen heb ik nog wat wol gekocht voor mijn dekentje en een bolletje goud (jaja ik ga mij wagen aan kerstversiering haken, dus ideetjes zijn welkom)


Op weg naar de auto nog snel de wibra binnengesprongen (het begon gewoon nog harder te regenen en Marike vond dat de ideale winkel om te schuilen). Marike had al direct de Hello Kitty films zien liggen, dus dan maar eentje meegenomen... Ook heb ik daar een koopje gedaan: 2 bollen rode en 2 bollen witte wol en een mandje voor 1,50 euro

Denk dat ik hiermee een muts voor mezelf zal maken (een witte met rode bloem of andersom). Ook hier zijn patronen en ideetjes welkom!

In de namiddag dan maar gefrutseld en geknutseld. Samen met Marike gespeeld met de steeknagels, tekening gemaakt voor de Sint (die pas volgende week hier zal komen, want dan zijn de stiefkids erbij), en samen naar de film van Hello Kitty gekeken. Ideaal om ondertussen ook te haken.

Ik heb ondertussen ook al 17 volgers en ik heb ooit eens gezegd dat ik bij 15 volgers een give-away ging doen. Dus kroop ik vandaag achter mijn machine om met restjes stof een clutch te maken. Maar nu vind ik hem zo mooi dat ik hem niet wil weggeven....
Ben dus op zoek naar een ander ideetje....

3 opmerkingen:

  1. En ik dacht me al onmiddellijk in te schrijven voor uw give away ;-)
    Hij is idd heel mooi gelukt.
    Hoe kom je trouwens aan je volgers? Ik wil er ook :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. nog eentje naaien, hé! Op you tube vind je ook wel goeie filmpjes waar ze duidelijk uitleggen hoe je een muts kan haken! Succes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. http://www.youtube.com/user/bobwilson123?feature=g-all
    Op deze link hierboven zie je echte haakpareltjes! Laat wat weten, hé!

    BeantwoordenVerwijderen